Har du en henvisning?
Du kan bestille en tid, når din læge har sendt en henvisning til klinikken.
Henvendelser skal altid ske i cpr-nummer på den person henvendelsen omhandler. Se mere nedenfor under "Henvisningsprocedure"
Patientportal
Den bedste måde at kontakte os på er via Patientportalen. Det er en sikker krypteret forbindelse gennem vores lægesystem.
Du bestiller tid ved at logge ind, vælge "Ny e-konsultation" og sende os en besked.
Telefon
Vores telefon er rødglødende, da vi får henvendelser fra hele landet. Bliver du smidt af linjen, er det altså ikke fordi, vi ikke vil snakke med dig, men fordi der er mange andre, der ringer samtidig.
87 30 31 32
Mandag - torsdag
07:50 - 09:50
Gratis parkering lige udenfor døren, indkørsel fra Sindalsvej.
P-tilladelse er ikke nødvendig.
Bybus 1A stopper ved Kronagre/Nordlandsvej, som ligger 500 m fra klinikken.
Åben Patientportal fra vores hjemmeside. Du har nu to muligheder for at logge ind.
Log ind med NemID/MitID
Log ind med sikkerhedskode
Bed om en tid eller stil os et spørgsmål.
Normalt henvises du af din egen læge elektronisk.
Du skal selv bestille en tid hos os. Dette gøres bedst ved at skrive til os via lægevejen. Alternativt kan du ringe og bestille tid. Vi har dog et stort pres på vores telefon, og er tit svære at komme igennem til.
Er du allerede i et behandlingsforløb eller har brug for en akut tid, skal du ringe og bestille tid.
Du bedes møde til tiden, og det er vigtigt du husker at medbringe dit sygesikringskort.
Du skal registrere ved ankomst.
NB! Ved udeblivelse uden afbud senere end 24 timer før, opkræves i henhold til gældende regler 250,- kr for forundersøgelse og 500,- kr for operation.
Der gælder forskellige regler afhængigt af ”patienttype”. Reglerne er kort skitseret i det følgende.
Ved spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på tlf: +45 87 30 31 32
Sygesikrings gruppe 1
Er du Sygesikrings gruppe 1 patient (mest normalt), skal du henvises til klinikken af din egen læge. Lægen sender typisk henvisningen elektronisk, hvorefter du kontakter os telefonisk og aftaler en tid.
Du får hele behandlingen betalt af Sygesikringen.
Sygesikrings gruppe 2
Er du Sygesikrings gruppe 2 patient, kan du uden henvisning kontakte os mhp undersøgelse og/eller behandling.
Sygesikringen betaler kun en del af behandlingen.
Hvis du kommer til skade under din behandling på klinikken er du dækket af en patientforsikring.
Er du henvist af egen læge som sygesikringspatient er du dækket af den offentlige patientforsikring. På Patientforsikringens hjemmeside kan du læse nærmere om dine rettigheder.
Hvis du er privatpatient, patient med sundhedsforsikring eller omvisiteret via det frie sygehusvalg er du dækket af en lovpligtig privatforsikring. Rettighederne kan findes hos Tryg.
Når du som patient indgår i et behandlingsforløb på Ortopædisk klinik, klinik for hånd og fodkirugi er klinikken pligtig til at føre en patientjournal (ref. 1)
I journalen indgår en række standardoplysninger om dig (navn, adresse, telefonnummer, cpr.nr., e-mail).
Yderligere registreres din sygehistorie som har relevans for behandlingen, resultat af den objektive undersøgelse, oplysning om given behandling (f.eks. operationsbeskrivelse) samt eventuelle opfølgende kontroller.
Ligeledes noteres resultater af forskellige undersøgelser – feks. svar på røntgenundersøgelser.
Iht. til lovgivningen, skal der yderligere registreres, at du er informeret om en eventuel behandling og at du har accepteret denne.
Klinikken er pligtig til at opbevare data i 10 år.
Klinikken skal leve op til EU-forordningen (EU 2016/279 GDPR) om databeskyttelse. Det giver dig en række rettigheder, som kort skal skitseres her:
Normalt sender klinikken en kopi af journalnotatet/epikrise til din egen læge. Hvis du ikke vil have at egen læge modtager epikrise, skal du rette henvendelse til sekretæren, når du møder første gang.
Hvis vi skriver en e-mail til dig foregår det i et sikret netværk (Lægevejen). Du kan kontakte klinikken/besvare e-mail i samme lukkede netværk.
1. Ref.1. Bekendgørelse nr. 3 af 2. januar 2013 om autoriserede sundhedspersoners patientjournaler (journalføring, opbevaring, videregivelse og overdragelse m.v.)
Som patient eller pårørende har du mulighed for at rapportere utilsigtede hændelser til Dansk Patientsikkerhedsdatabase.
En utilsigtet hændelse er, når man som patient eller pårørende tænker: ’Det, der skete her, burde ikke være sket. Det indebærer en risiko eller har betydning for min eller min pårørendes behandling. Jeg vil være sikker på, at fagfolkene lærer af det, der er sket, både der, hvor det skete, og i sundhedsvæsenet generelt’.